Wednesday, August 25, 2010

Teleskoputrustning

Jag håller på att fixa i ordning min teleskoputrustning så som jag
vill ha den. Det är ganska mycket planerande och funderande på olika
lösningar, men det börjar i alla fall ta form som ni ser på bilderna.
Det som står näst på tur är att fixa en USB-hub och koppla allt till
dator via den. Dessutom behöver jag två stycken USB till seriell
adaptrar för styrning av montering och fokuserare. Sen finns lite
planer på att köpa ett dedikerat guideteleskop med guidekamera
istället för att använda min Megrez 72 som egentligen är lite overkill
och som jag dessutom vill fota med ibland. Jag skall också beställa
ett nytt fäste för fokuseraren som passar min reflektor. En GPS till
datorn skall också införskaffas för att slippa ställa in tid och plats
varje gång.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.