Monday, March 19, 2012

En hyllning till Venus och Jupiter

Planeterna Venus och Jupiter har den senaste tiden förgyllt våra kvällar och nätter med sin närvaro. Jag har här samlat ett antal bilder för att visa deras rörelse mot varandra under två månaders tid och det visar på ett bra sätt hur vår natthimmel är under ständig förändring. Bilderna visar också att det varit gott om norrsken den senaste tiden.

---

The planets Venus and Jupiter have really made our evenings and nights beautiful with their presence. Here's a number of pictures to show their movement against each other for two months and it shows very well how our night sky is constantly changing. The photos also shows that there been plenty of auroras lately.

2 comments:

  1. Hej, jag heter Sofia och går andra året på gymnasiet i Eksjö. Jag och en vän har funderat på att studera och fotografera norrsken som vårt projektarbete nästa år. Jag har läst din blogg ett tag och tycker att dina bilder är fantastiskt fina. Du är verkligen jätteduktig! Därför tänkte jag bara höra lite hur det fungerar att fotografera norrsken, när den bästa tiden på året är att fotografera och var i Sverige man bör fotografera för att få de bästa bilderna och den bästa upplevelsen.
    Tacksam för svar. Maila gärna svaret till sofiaragnarsson@hotmail.com

    MVH Sofia Ragnarsson

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.