Saturday, November 24, 2012

Stenar i norrskensvatten

Stenar i vatten har alltid fascinerat mig. När så ännu en natt med norrsken dök upp så hade jag planerat in ett ställe att åka till där det kanske skulle kunna finnas möjlighet att fånga lite stenar i förgrunden och dessutom få med ett vackert norrsken som speglade sig i vattnet. Den valda platsen visade sig vara väldigt bra, jag hade inte varit där tidigare under dagtid och rekognoserat så jag och min kompis fick leta oss fram genom en mörk skog med våra pannlampor för att till slut komma fram till stranden där vi kunde ta våra bilder.

---

Stones in water has always appealed to me as photographic foregrounds. Now that another night with the northern lights came up, I had looked up a place on the map to go to where it could be an opportunity to catch some rocks in the foreground and also get a beautiful northern lights reflecting in the water. The place turned out to be very well suited, I had never been there during the day, so me and my friend had to find our way through a dark forrest with our headlamps to finally arrive at the beach where we could take our pictures.




2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.