Wednesday, January 29, 2014

A new day dawns in Östersund

Efter några dagar med dåligt väder saknar jag verkligen att få se solen, så jag gick igenom lite solbilder jag tog förra veckan. Bland annat fångade jag en sekvens då solen kom upp precis bakom Rådhuset här i Östersund. På toppen av solen ser ni en liten flamma i svagt grönt sken. Det är en så kallad solblixt, eller grön blixt, som jag pratat om tidigare. Jag minns att det var väldigt blåsigt denna morgon och ögonen fylldes konstant med tårar av det bitande vädret vilket gjorde det svårt att se hur solen var placerad och hur fokus låg. Här är en bild där allt föll på plats och nu är det lättare att titta på den utan ögonen tåras.

---

After several days with cloudy weather I really miss the Sun so I went through some photos from last week where I captured the Sun while it was rising behind Rådhuset here in Östersund. At the top of the Sun you can see a small greenish light, that's called a solar flare, that I've mentioned before. At the time for taking this photo, it was very windy and my eyes kept watering due to the cold winds so it was very difficult to see where the Sun was and that focus was in place. In this photo everything came together in a nice way and now it's much easier to look at without getting tears in my eyes.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.