Friday, January 13, 2012

Pärlemormoln

Några eftermiddagar den senaste tiden har jag sett Pärlemormoln, men vid varje tillfälle har jag inte haft någon kamera med mig. Idag hade jag förhoppningen att det återigen skulle uppstå lite av dessa otroligt vackra moln, så jag begav mig ut med kamera för att följa solens nedgång. Till min stora glädje uppstod även en del Pärlemormoln strax efter solnedgången.

---

Today I was able to capture some lovely nacreous clouds after sunset. I've seen some of these clouds the last few days, but always without a camera in my hand.






2 comments:

  1. Grattis Göran!

    Har inte sett några här i norr ännu, men jag skall hålla utkik - gratulerar till kanonbild på spaceweather :-)

    Mvh, Fredrik

    ReplyDelete
  2. Tack Fredrik. Hoppas ni får lite upp hos er också, det är nästan lika vackert som norrsken :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.