Monday, January 9, 2012

Vargmånen

Vargmånen som fullmånen i januari kallades av indianerna, detta för att dom då ofta hörde hungriga vargar yla utanför byarna. Jag hörde inga vargar yla när jag tog den här bilden, däremot hörde jag några skrikande ungdomar som skrek "Ta kort på mig, ta kort på mig!" när jag stod där i slalombacken för att ta denna bild. Kanske är det vår tids hungriga vargar som ylar efter hunger av att synas och bli kända.

---

The Wolf Moon is the name given by Native Americans to a full moon that occurs in January. They chose this name because they heard hungry wolf packs howl outside the villages. When I shot this photo I heard no wolves, but some teenagers yelled "Take a photo of me!", so perhaps they are our hungry wolves nowadays with a hunger to been seen and become famous.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.