Sunday, October 6, 2013

En galaktisk fyr / Galactic Lighthouse

Samma kväll som jag tog mina norrskensbilder så tog jag även denna bild av Sunne kyrka med vår egen galax Vintergatan som bakgrund. Jag fastnade för hur ljuset från kyrktornet sträckte sig ut bland stjärnorna, som en fyr för interstellära resenärer.

---

This photo was taken on the same night as the latest aurora photos. I really like how the lights in the church tower acts like a light beacon from planet earth that stretches out among the stars. Like a galactic lighthouse for interstellar travelers.


1 comment:

  1. Först måste jag bara säga att jag är ett stort fan av dina bilder, riktigt grymt jobbat.
    Sedan, skulle man kunna få lite info om val av utrustning, exponering m.m som ligger bakom en sådan grym bild?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.